Soms wil je je huis of gebied uitbreiden maar kan dat niet omdat er al een andere claim naast zit. Daarom is het in sommige gevallen mogelijk om iemands claim te laten verwijderen. Hieronder staat uitgelegd wanneer een claim wel en niet verwijderd kan worden.

Regels


De unclaim regels zijn:
  • Vanaf het moment dat je als speler een jaar niet inlogt op survival en er geen actieve spelers trust hebben, mag je claim worden overgenomen. Dus je hebt 365 dagen om je claims te beschermen. Kom je online? Dan start de timer opnieuw.
  • Gebouwen die unclaimed worden zullen niet verwijderd worden, je gebouw blijft dus staan maar de claim niet. Andere spelers kunnen het vanaf dat moment claimen of griefen.
  • Actieve spelers die trust hebben, zijn spelers die trust hebben en niet meer dan 100 dagen offline zijn.
Wanneer mag ik een unclaim aanvragen bij een moderator/admin?
  • Wanneer een claim jouw project in de weg zit en er niks op gebouwd is kun je een unclaim aanvragen vanaf 14 dagen inactiviteit van de eigenaar van de claim.
  • Wanneer een claim bebouwd is, en deze in de weg zit voor een bestaand bouwproject van jou, kun je een unclaim aanvragen vanaf 50 dagen inactiviteit van de eigenaar van de claim. In dit geval wordt de claim volledig leeggehaald door de staff. De claim zal beoordeeld worden op basis van de waarde van de claim. Een claim vol beacons zal niet snel unclaimed worden. Er zal ook gekeken worden naar mogelijke actieve spelers met trust op de claim. Een zeldzame biome (bijv. koraal biome) zal ook niet snel unclaimed worden.
  • Wanneer er sprake is van een pestclaim mag je altijd een unclaim aanvragen. In dit geval moet er opzettelijk een claim gemaakt zijn die grenst aan jouw claim. En je moet hier hinder aan ervaren. Als moderators/admins kijken wij dan of dit gegrond is.
  • Wanneer de eigenaar van een claim langer dan 365 dagen inactief is en er niemand getrust is op de claim of de spelers die getrust zijn langer dan 100 dagen inactief zijn.
Wanneer mag ik een claim overnemen?
  • Je mag een claim alleen overnemen als je trust hebt op een claim en de eigenaar van de claim minimaal 100 dagen offline is.
Kan ik dan nooit meer gebouwen looten?
  • Als staff zullen wij actief de wereld opgeruimd proberen te houden. Eens in de zoveel tijd zullen wij dus gebieden unclaimen. Dit zullen altijd claims zijn van spelers die al langere tijd niet online geweest zijn (jaar of meer) maar de claim al inactief was voor de invoering van deze regels. Deze gebouwen worden loot-able voor jullie!
Gaan mooie gebouwen dan vanaf nu verloren na 365 dagen?
  • Wanneer je een echt mooi project tegen komt wat op het punt staat om unclaimed te worden kun je een stafflid benaderen voor een mogelijke admin claim. Een admin zal deze claim beoordelen en er eventueel een admin claim van maken. De claim zal dan nooit verwijderd worden. (Voorbeeld /warp torchglory)
Gebouwen eerder overnemen van gebande spelers, kan dat?
  • Het is niet mogelijk om een gebouw van een gebande speler eerder over te nemen, hier geldt geen speciale regeling voor.

LET OP: Je mag maximaal één unclaimaanvraag per week indienen. Als je er meer indient, worden deze niet in behandeling genomen en als niet verzonden beschouwd. 


FAQ


Hoe kan ik zien van wie een claim is?
  • Neem een houten stok (infostok) in je hand en klik met je rechter muisknop op de grond.
Hoe kan ik zien hoe lang de user van die claim al offline is? 
  • Met /seen username kun je zien hoelang een user offline is. Kijk voor extra zekerheid op onze Spelers-pagina en vul daar de naam van de claimeigenaar in om te zien wanneer die voor het laatst ingelogd was.
Hoe zie ik de coördinaten?
  • Microsoft Windows: Druk op de F3 knop. 
  • Apple MAC: Druk dan op Fn F3. Ga vervolgens boven of naast de claim staan en noteer de X, Y en Z coördinaten.
  • Je kan ook het scoreboard gebruiken, dit is het info-scherm rechts in je beeld!
Hoe kan ik een unclaim aanvragen bij een moderator/admin?
  • Wanneer je een unclaim wilt aanvragen moet dit via een ticket. Een ticket kan je maken door een mail te sturen naar hulp@torchcraft.nl of via "Ticket maken" rechtsboven deze pagina. De ticket wordt niet behandeld als deze eerder dan het voorgeschreven aantal dagen gestuurd wordt (voor 365 dagen bijvoorbeeld). Wie het eerst komt wie het eerst maalt! Wat er precies in de ticket moet staan kan je in het stappenplan hieronder vinden:
  1. Wie is de eigenaar van de claim? (spelernaam)
  2. Hoelang is hij/zij al offline? (aantal dagen)
  3. Heb je trust? (ja/nee)
  4. Wat zijn de coördinaten van de claim en op welke map? (X Y Z world/map2)
  5. Waarom wil je de claim laten weghalen? (reden: looten, staat in de weg, etc.)
  6. Op welke tijden ben je meestal online? (dagen/tijden)
  • We doen ons best je op die tijd te helpen. Een moderator/admin zal de claim pas weghalen als je zelf ook online bent. Dit doen we om te voorkomen dat iemand anders de claim in jouw afwezigheid 'bezoekt'.
  • LET OP: Je mag maximaal één unclaimaanvraag per week doen.