Om lag te verminderen hebben we een systeem dat zorgt ervoor zorgt dat je niet meer dan een x-aantal entities of blokken kan plaatsen in een chunk.
Al deze limieten zijn per-chunk. De mob limieten zijn verdeeld in groepen. De mobs in een groep worden samen opgeteld. Als het limiet van de groep wordt bereikt worden en mobs verwijderd die het limiet overschrijden tot aan het limiet.
De huidige mob limieten zijn:
Dieren (max 40) | Zeedieren (max. 40) | Monsters (max. 40) | Overige (max. 40) |
---|---|---|---|
Pig | Turtle | Zombie | Iron Golem |
Cow | Cod | Skeleton | Villager |
Horse | Salmon | Slime | Pillager |
Rabbit | Squid | Creeper | Wandering Trader |
Sheep | Tropical Fish | Blaze | |
Chicken | Pufferfish | Drowned | |
Donkey | Dolphin | Endermite | |
Fox | Frog | Witch | |
Mule | Guardian | Zombie Pigman | |
Llama | Axolotl | Zombie Villager | |
Panda | Tadpole | Snow Golem | |
Wolf | | Skeleton Horse | |
Mushroom Cow | | Stray | |
Parrot | | Spider | |
Ocelot | | Cave Spider | |
Cat | | Enderman | |
Bee | | Husk | |
| | Phantom | |
| | Silverfish | |
| | | |
| | |
Overige limieten zijn:
Blok/Item | Limiet |
---|---|
Item Frame | 40 |
Je kunt maar maximaal 3 wolven achter je aan laten lopen. Als je als 3 wolven achter je aan hebt lopen en je probeert een andere achter je aan te laten lopen gaat een van de 3 die al liepen zitten.